09120597083 - 09001147454
Info@fusiongenset.com

نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور – استاندارد و الزامات نحوه نصب

فهرست مطالب
نصب-و-راه-اندازی-دیزل-ژنراتور-فیوژن-پاور-ژنراتور

پروسه نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور، چه مراحلی را در خود جای داده است؟ این سوال از جمله پرسش های متداولی به حساب می‌آید که افراد طی بازه های زمانی مختلف با آن مواجه می‌شوند. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع این دستگاه در بازار موجود بوده و هر کدام از این دسته بندی ها، یک سری امکانات خاص را با خود حمل می‌کنند. این محصولات به گونه ای طراحی شده اند تا نیاز های شما را در بهترین حالت ممکن رفع نمایند. البته که برای راه اندازی این وسیله، شما همواره باید یک سری نکات خاص را در ذهن داشته باشید. این نکات مراحل مورد نیاز برای نصب و هزینه این پروسه را متحول خواهند کرد. با ما در ادامه همراه شوید تا نکات مهم برای نصب و راه اندازی یک دیزل ژنراتور را زیر ذره بین ببریم.

در ضمن جهت خرید و استعلام قیمت دیزل ژنراتور می توانید قبل از خرید با مشاوران فیوژن پاور ژنراتور تماس بگیرید و یک مشاوره رایگان قبل از خرید داشته باشید.

استاندارد-نصب-دیزل-ژنراتور-فیوژن-پاور-ژنراتور
نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

نگاهی به تجهیزات ضروری برای نصب دیزل ژنراتور

قبل از هر چیز، بیایید پیش نیاز های نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. در اولین مرحله، شما باید محیط مناسب دنبال کردن این پروسه را تامین نمایید. پس از ایجاد محیط مناسب، شما می‌توانید نسبت به تهیه تجهیزات اقدام نمایید. قطعات اولیه دستگاه یکی از همین موارد مهم هستند. بدون در اختیار گرفتن قطعات اصلی این وسیله، شما نمی‌توانید نسبت به نصب و راه اندازی آن اقدام نمایید.

جدا از این مسئله، روغن مخصوص موتور دیزل ژنراتور و سوخت اولیه این دستگاه هم پروسه نصب را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. با در اختیار داشتن این وسایل، شما می‌توانید سرعت نصب و راه اندازی را چند برابر کنید. اگر کانال لوله های سوخت به درستی نصب نشده اند، شما باید محیط مناسبی را برای نصب آنها در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که لوله های سوخت به صورت مستقیم روی عملکرد این دستگاه تاثیر می‌گذارند. شما می‌توانید با کارشناسان فعال در این زمینه تماس بگیرید تا الزامات نصب دیزل ژنراتور را بیشتر بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه: اجزای دیزل ژنراتور ها

آموزش نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

با پشت سر گذاشتن مباحث مقدماتی، ما می‌توانیم به سراغ آموزش طریقه نصب دیزل ژنراتور برویم. راهکار های مختلفی را می‌توان برای نصب مدل های مختلف این دستگاه مورد استفاده قرار داد. همانطور که گفته شد، در اولین مرحله شما باید یک محل مناسب برای نصب مدل های مختلف ژنراتور در نظر بگیرید. این محل نصب به صورت مستقیم سطح بازدهی دستگاه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

در مرحله بعد، نوبت به نصب موتور دیزل ژنراتور می‌رسد. شما باید موتور و ژنراتور را همزمان نصب و راه اندازی کنید. با نصب قطعات بزرگ و برداشتن آنها از سر راه، شما می‌توانید به سراغ مرحله سیم کشی بروید. سیم کشی مورد نیاز یک ژنراتور کمی پیچیده است. تخصص در این زمینه اهمیت زیادی خواهد داشت. اگر شما تجربه و تخصص زیادی ندارید، می‌توانید خدمات تیم های سوم شخص فعال در این حوزه را به کار گیرید.

نکات-نصب-دیزل-ژنراتور-فیوژن-پاور-ژنراتور
آموزش طریقه نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

زمانی که مرحله کابل کشی برای نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور به اتمام رسید، شما باید به سراغ مرحله نصب سیستم اگزوز بروید. اگزوز برای دفع گازهای سمی تولید شده در موتور دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. دقت داشته بشید که اگر نصب و راه اندازی اگزوز به صورت اصولی و استاندارد دنبال نشود، شما می‌توانید به این دستگاه آسیب های شدیدی وارد کنید.

اگر در محل نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور احتمال قطعی برق وجود دارد، استفاده از تجهیزاتی همچون تابلو برق ATS هم مفید واقع خواهد شد. این وسایل به گونه ای طراحی شده اند تا جلوی نوسانات برق را بگیرند و جریان ورودی یک دیزل ژنراتور را خیلی بهتر مدیریت کنند. در نظر داشته باشید که بسته به نوع ژنراتور شما، احتمال تغییر این مراحل و افزایش آنها وجود دارد!

نحوه نصب دیزل ژنراتور

حین بررسی چگونگی نصب دیزل ژنراتور، شما باید به جریان هوا توجه داشته باشید. هوای ورودی حتما باید از سمت ژنراتور به دستگاه وارد شود. این هوا می‌تواند از سمت رادیاتور یا موتور دیزل، خارج شود. به نظر شما علت این مسئله چیست؟ دمای ژنراتور در اکثر مواقع کمتر از خود موتور دیزل می‌باشد. این مسئله باعث می‌شود تا هوای محیط گرما را کاهش دهد.

جدا از این مسئله، شما باید سطح ترازی را برای محل نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور در نظر بگیرید. تراز بودن سطح از لرزش و آسیب دیدن دستگاه جلوگیری می‌نماید. این مسئله در طولانی مدت طول عمر قطعات دستگاه را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. در ضمن مکان نصب هم باید به گونه ای باشد تا شما بتوانید به راحتی نسبت به سرویس ژنراتور خود اقدام نمایید.

پس از نصب و قرار دادن قطعات اصلی، شما می‌توانید سایر مراحل مورد نیاز برای نصب همچون کابل کشی و طراحی تابلو برق را دنبال نمایید. خیلی از تابلو برق های موجود در بازار به گونه ای طراحی شده اند تا نسبت به جلوگیری از نوسان و تغییرات شدید جریان اقدام نمایند. استفاده از آنها همواره نتایج مطلوبی را برایتان به همراه خواهد داشت.

استاندارد و الزامات نصب دیزل ژنراتور

به نظر شما مهم ترین استاندارد نصب دیزل ژنراتور چیست؟ اصلا حین نصب این دستگاه ما باید به چه متغیر هایی توجه داشته باشیم؟ تا این مرحله ما چند مورد از مهم ترین الزامات نصب دیزل ژنراتور را مورد بررسی قرار دادیم. موتور، ژنراتور، صفحه کنترل و سیستم سوخت رسانی الزاما باید بر اساس استاندارد های بین المللی طراحی شوند. تامین کنندگان هم باید به این استاندارد ها توجه داشته باشند تا کاربران و مصرف کنندگان نهایی به مشکلی برخورد نکنند. در جدول زیر شما می‌توانید چند مورد از مهم ترین استاندارد های جهانی مخصوص نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور را مشاهده کنید.

نام سیستم

نام استاندارد

واحد مولد انرژی الکتریکی

IEEE 762

ماشین های دوار الکتریکی

IEC 60034

الزامات عمومی ماشین های دوار

BS 4999

EMC

AS 61000.3.6

موتور دیزل ژنراتور

ISO 8528:2005

مجموعه دیزل ژنراتور

ISO 8528-1:2005

استاندارد سازه فولادی

AS 1170

کنترل دور موتور

BS 5514-IV

روش عیب یابی دیزل ژنراتور

ISO 3046-3:2006

محل نصب دیزل ژنراتور

آیا شما هم به نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور علاقه مند هستید؟ در این صورت باید یک مکان مناسب را برای دنبال کردن پروسه نصب آن انتخاب نمایید. محل نصب مدل های مختلف دیزل ژنراتور به صورت مستقیم روی عملکرد این وسیله و میزان بازدهی آن تاثیر می‌گذارند. در اولین مرحله برای نصب مدل های مختلف این دستگاه شما باید یک اتاقک جدا در نظر بگیرید. اتاقک نباید دود اگزوز را به قسمت های داخلی ساختمان و کارگاه منتقل کند. محل نصب دیزل ژنراتور باید به گونه ای طراحی شود تا عایق صدا داشته باشد. این عایق صدا به صورت مستقیم روی عملکرد کارکنان در یک مجموعه تاثیر می‌گذارد. جدا از همه این موارد، محل نصب مدل های مختلف دیزل ژنراتور باید بتواند جلوی آسیب های محیطی را بگیرد.

شرایط-نصب-دیزل-ژنراتور-فیوژن-پاور-ژنراتور
استاندارد و الزامات نصب دیزل ژنراتور

دستورالعمل و شرایط نصب دیزل ژنراتور

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستورالعمل نصب دیزل ژنراتور، همواره باید به دفترچه راهنمای عرضه شده همراه با این دستگاه توجه داشته باشند. این مسئله را به خاطر بسپارید که پروسه نصب یک ژنراتور از نظر فنی پیچیدگی های زیادی دارد. همین مسئله هم باعث شده تا کارشناسان در این زمینه با چالش های متنوعی مواجه شوند. از جمله مهم ترین دستورالعمل هایی که شما باید آنها را به خاطر بسپارید، می‌توان به مواردی همچون محل نصب، کیفیت نصب، تجهیزات ایمنی و عیب یابی های اصولی اشاره نمود. اگر شما به صورت اصولی نسبت به سرویس دیزل ژنراتور خود اقدام نمایید، در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. دریافت مشاوره از کارشناسان خبره و کمک گرفتن از آنها برای نصب دیزل ژنراتور هم نتایج مطلوبی را برایتان به همراه دارد.

چک لیست نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

چک لیست نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور از جمله ابزارهای کلیدی به حساب می‌آید که با کمک آن شما می‌توانید مراحل مختلف نصب را زیر ذره بین ببرید. در نظر داشته باشید که طراحی یک چک لیست اصولی و حرفه ای، می‌تواند پروسه نصب و راه اندازی این دستگاه را تحت تاثیر خود قرار دهد. شما همواره باید مطمئن باشید که در حال استفاده از بهترین و کاملترین چک لیست هستید. در ادامه یک چک لیست نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور برای شما آورده ایم:

  • طراحی فونداسیون کف اتاق مخصوص دیزل ژنراتور
  • نصب انواع پنجره برای ورود و خروج هوا
  • انتخاب یک محل قرار گیری اگزوز مناسب و استفاده از منبع سایلنت اگزوز
  • انتخاب محل مناسب برای نصب باطری
  • انتخاب محل مناسب برای نصب تابلو برق
  • استفاده از منابع سوخت و تهیه لوله و اتصالات مورد نیاز این وسیله
  • ایجاد کانال و نصب سینی برای کابل کشی اصولی و جلوگیری از خرابی سیم ها
  • تهیه تجهیزات مورد نیاز برای کاهش صدای دستگاه
  • استفاده از تجهیزات ضروری برای کاهش گرد و غبار موجود در اتاقک دیزل ژنراتور
  • تامین سیستم برق اضطراری مخصوص
  • استفاده از کپسول آتش نشانی در اتاقک برای خاموش کردن آتش محیط
  • تهیه جعبه کمک های اولیه برای نصب در اتاق دیزل ژنراتور جهت جلوگیری از آسیب
  • تهیه قطعات مصرفی و وسایل مورد نیاز برای تنظیم آب و روغن
  • تهیه جعبه ابزار برای تعویض احتمالی برخی از قطعات اصلی
  • کانال کشی و استفاده از برزنت برای رادیاتور
  • بررسی ضربه گیر زیر دسته موتور ژنراتور
  • نصب یک ضربه گیر زیر قسمت شاسی دستگاه

ایجاد آبراه های مخصوص شاسی در دیزل ژنراتور

نحوه-نصب-دیزل-ژنراتور-فیوژن-پاور-ژنراتور
چک لیست نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

هزینه نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

حتما شما هم از خود می‌پرسید که هزینه نصب دیزل ژنراتور چقدر است؟ شرایط نصب دیزل ژنراتور و نوع این وسیله به صورت مستقیم روی هزینه های مورد نیاز شما تاثیر می‌گذارند. لازم به ذکر است که نمی‌توان یک بازه مشخص را برای هزینه های اصلی نصب این دستگاه معرفی نمود. فاکتور های متعددی وجود دارند که به صورت مستقیم هزینه نصب دیزل ژنراتور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

از جمله این عوامل می‌توان به کیفیت نصب، نوع دستگاه، استاندارد نصب دیزل ژنراتور و تیم های فعال در این زمینه اشاره نمود. اگر شما هم به استفاده از خدماتی همچون خدمات نصب و راه اندازی نیاز دارید، الزاما باید به سراغ بهترین و شناخته شده ترین تیم های فعال در این زمینه بروید. این تیم ها می توانند دستگاه شما را در سریع ترین زمان ممکن نصب کنند.

به کار گیری خدمات برترین مراکز ایرانی فعال در زمینه نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور نه تنها هزینه های مورد نیاز شما را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند سطح بازدهی را نیز چند برابر کند. پس بهتر است مقداری زمان برای بررسی شرکت های فعال در این زمینه بگذارید و بهترین را انتخاب کنید. بررسی سابقه کار، نمونه کار و میزان تخصص کارشناسان فعال در یک مجموعه همواره نتایج مطلوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. شرکت فیوژن پاور ژنراتور از شرکت های فعال در حوزه تولید دیزل ژنراتور و ارائه خدمات پس از فروش می‌باشد.

نکات مهم نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

یک سری نکات مهم هم وجود دارند که روند نصب دیزل ژنراتور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. اولین مورد از نکات نصب دیزل ژنراتور به فونداسیون بتنی اشاره دارد. شما باید از یک فونداسیون بتنی حرفه ای زیر محل نصب دستگاه خود استفاده نمایید. این مسئله هم روی بازدهی کسب شده موثر است و هم می‌تواند هزینه های شما را تغییر دهد.

جدا از این مسئله، پروسه نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور یک پروسه تخصصی چند مرحله ای است. اگر شما مهارت های کافی برای پشت سر گذاشتن این مراحل را در اختیار ندارید، بهتر است به سراغ شرکت های حرفه ای و تیم های شناخته شده فعال در این زمینه بروید. لازم به ذکر است که کیفیت نصب و نحوه اجرای این پروسه عملکرد ژنراتور را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

دستورالعمل-نصب-دیزل-ژنراتور-فیوژن-پاور-ژنراتور
نکات مهم پروسه نصب دیزل ژنراتور

یکی از مهم ترین الزامات نصب دیزل ژنراتور که قبل از شروع پروسه نصب باید به آن توجه داشته باشید، به تجهیزات سیم کشی آن مکان مربوط است. شما باید تجهیزات مناسبی را برای نصب و راه اندازی این دستگاه به کار گیرید. سیم ها در دو مدل مسی و آلومینیومی در بازار به فروش می‌رسند. شما می‌توانید با کمک کانال های مخصوص سیم کشی، زمین و ستون های ساختمان نسبت به دنبال کردن این مرحله از نصب اقدام نمایید.

همچنین قبل از اقدام برای نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور شما باید این دستگاه را از بهترین مراکز عرضه کننده تهیه نمایید. خرید از مراکز تولید کننده حرفه ای، معتبر و شناخته شده می‌تواند هزینه های پرداختی شما را پایین بیاورد و بازدهی را چندین برابر کند.

اگر تمایل دارید با نحوه نگهداری، سرویس و تعمیر دیزل ژنراتور آشنا شوید، مقاله دستورالعمل تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور را مطالعه کنید.

کلام پایانی

همانطور که در این صفحه مشاهده نمودید، طریقه نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور به یک سری عوامل خاص وابستگی دارد. اگر شما محیط مناسبی را برای نصب و راه اندازی این وسیله انتخاب نکنید، طی بازه های زمانی مختلف با مشکلات گسترده ای مواجه خواهید شد. در نظر داشته باشید که امروزه مدل های زیادی از انواع مختلف ژنراتور در بازار موجود می‌باشد. شما همواره باید به دنبال خرید بهترین محصولات بر اساس شرایط و نیاز های پروژه باشید. خرید بر همین اساس هم هزینه های شما را کاهش می‌دهد و هم سطح بازدهی را چند برابر می‌کند.

جدا از این مسئله، شما باید به تیم های فعال در زمینه تولید و فروش دیزل ژنراتور هم توجه داشته باشید. خیلی از این تیم ها، خدماتی همچون آموزش نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر در این زمینه تخصص یا تجربه ندارید، می‌توانید خدمات شرکت ها و مراکز سوم شخص را برای دریافت مباحث آموزشی مورد استفاده قرار دهید. پس جهت کسب بازدهی مطلوب، توصیه ما به شما صرف کمی وقت برای یافتن بهترین شرکت ها برای خرید و راه اندازی دیزل ژنراتور می‌باشد.

Email
LinkedIn
Twitter

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماتماس با ما