09120597083 - 09001147454
Info@fusiongenset.com

کانوپی دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب
دیزل-ژنراتور-بدون-کانوپی-فیوژن-پاور-ژنراتور

کانوپی دیزل ژنراتور، ابزاری قدرتمند و با ارزش به حساب می‌‎آید که روند استفاده از این وسیله را تحت تاثیر خود قرار می‌‎دهد. این ابزار به گونه ای طراحی شده تا عایق بندی صوتی فوق العاده ای را در خود جای دهد. با استفاده از این وسیله شما می‌‎توانید جلوی آلودگی صوتی در مدل های مختلف ژنراتور را بگیرید. در نظر داشته باشید که امروزه مدل های زیادی از انواع Canopy در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل ها با یک سری مشخصات ویژه در اختیار مشتریان قرار می‌‎گیرند. امروز ما قصد داریم تا چیستی کانوپی و نکات مهم برای خریدش را بررسی کنیم. پس با ما همراه شوید.

در ضمن جهت خرید و استعلام قیمت دیزل ژنراتور می توانید قبل از خرید با مشاوران فیوژن پاور ژنراتور تماس بگیرید و یک مشاوره رایگان قبل از خرید داشته باشید.

کانوپی دیزل ژنراتور چیست

بیایید کارمان را با بررسی چیستی کانوپی دیزل ژنراتور شروع کنیم. این قطعه مهم و کلیدی، به گونه ای طراحی شده تا همچون یک محافظ دور بدنه اصلی ژنراتور کشیده شود. این کالا با استفاده از عایق های مخصوص صدا، جلوی ایجاد سر و صدای اضافی توسط مدل های مختلف ژنراتور را تا حد قابل توجهی می‌‎گیرد. در نظر داشته باشید که این وسیله مهم بوده و استفاده از آن، روند استفاده از مدل های مختلف ژنراتور را متحول می‌‎نماید. از جمله دیگر نام های این وسیله می‌‎توان به مواردی همچون سایلنسر، صدا خفه کن و اتاقک هم اشاره نمود. در کل، هنگام راه اندازی یک دیزلژنراتور شما باید به این اتاقک توجه زیادی داشته باشید.

عدم استفاده از کانوپی هنگام راه اندازی و نصب یک ژنراتور می‌‎تواند مشکلات متعددی را برای شما به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، کانوپی به گونه ای طراحی شده تا از اجزای درونی دستگاه در برابر آسیب های محیطی، محافظت نماید. اگر شما به درستی این اتاقک را مورد استفاده قرار ندهید، با چالش های گسترده ای مواجه می‌‎شوید. این مسئله را نیز به خاطر بسپارید که با استفاده از کانوپی، شما می‌‎توانید طول عمر ژنراتور خود را چند برابر نمایید. پس برای داشتن یک ژنراتور قوی، با کیفیت و حرفه ای استفاده از این اتاقک اهمیت زیادی خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: اجزای دیزل ژنراتور ها

کاربرد کانوپی و ضرورت استفاده از آن

حتما شما هم از خود می‌‎پرسید که ساخت کانوپی دیزل ژنراتور و استفاده از این وسیله چه اهمیتی دارد؟ اصلا ما چرا باید نسبت به استفاده از مدل های مختلف کانوپی اقدام نماییم؟ همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله کلیدی اشاره کردیم، مدل های مختلف Canopy را می‌‎توان برای کاهش سطح صدای دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار داد. در پروژه های بزرگ و سنگین صنعتی، ژنراتورها سر و صدای زیادی تولید می‌‎کنند. این اتاقک به گونه ای ساخته شده تا از چندین قسمت مکانیکی و برقی مختلف تشکیل شده باشد.

کانوپی-دیزل-ژنراتور-فیوژن-پاور-ژنراتور
کاربرد مدل های مختلف کانوپی

جدا از این مسائل، تابش آفتاب و بارش باران می‌‎توانند روی استهلاک و نحوه عملکرد مدل های مختلف ژنراتورها تاثیر گذار باشند. اگر شما دستگاه را در یک محیط باز قرار دهید، احتمال خرابی آن به خاطر مشکلات طبیعی بالا می‌‎رود. اینجا است که استفاده از اتاقک اهمیت زیادی پیدا می‌‎کند. با استفاده از این وسیله شما می‌‎توانید طول عمر مدل های مختلف ژنراتور را تا حد قابل توجهی بالا ببرید. پس ساخت کانوپی دیزل ژنراتور برای سالم نگه داشتن دستگاه و استفاده از این وسیله در طولانی مدت اهمیت زیادی خواهد داشت.

انواع کانوپی ها

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله اشاره شد، در حال حاضر مدل های زیادی از انواع کانوپی دیزل ژنراتور در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل ها، با یک سری مشخصات ویژه در اختیار مشتریان قرار می‌‎گیرند. توجه به نوع این وسیله به شما اجازه می‌‎دهد تا بهترین کانوپی را برای دستگاه خود تهیه کنید. تقسیم بندی کانوپی بر اساس مدل موتور، یکی از همین تکنیک های محبوب به حساب می‌‎آید. شما می‌‎توانید مدل های آماده کانوپی را برای انواع مدل ژنراتورهای دیزلی خود تهیه کنید.

کشور محل تولید کانوپی دیزل ژنراتور هم یک فیلتر خوب برای دسته بندی این وسیله به حساب می‌‎آید. بر این اساس، ما می‌‎توانیم کانوپی‌های موجود در بازار را در دو دسته بندی اصلی یعنی مدل های ایرانی و خارجی خریداری کنیم. هر کدام از این دسته بندی های Canopy، یک سری مزایا و معایب ویژه را در خود جای داده‌اند. در نهایت، تقسیم بندی بر اساس شرکت های تولید کننده و امکانات جانبی هم یک راهکار محبوب برای تقسیم این وسیله به حساب می‌‎آید.  

مشخصات-فنی-کانوپی-دیزل-ژنراتور-فیوژن-پاور-ژنراتور
انواع کانوپی دیزل ژنراتور

مشخصات فنی کانوپی دیزل ژنراتور

مشخصات فنی کانوپی دیزل ژنراتور، یکی از موارد مهمی به حساب می‌‎آید که حین خرید شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. عدم توجه به مشخصات مدل های مختلف Canopy هم هزینه های شما را تا حد قابل توجهی بالا می‌‎برد و هم بازدهی را به صفر می‌‎رساند. ابعاد کانوپی دیزل ژنراتور یکی از همین مشخصه های مهم است. شما باید به دنبال خرید کانوپی هایی باشید که بر اساس شرایط پروژه شما طراحی شده‌اند و می‌‎توانند بازدهی مطلوبی داشته باشند. هرچه بازدهی و کیفیت این وسیله بالا تر رود، سطح بازدهی شما هم بیشتر می‌‎شود.

جدا از این مسئله، برای خرید این وسیله شما باید به تاثیر آن روی صدای محیط هم توجه ویژه ای داشته باشید. سطح کاهش نویز محیط توسط کانوپی در مدل های مختلف این وسیله متغیر می‌‎باشد. برخی از مدل های این اتاقک سایلنسر می‌‎توانند تا 75 دسی بل صدای محیط را کاهش دهند. این در حالی است که برخی از مدل ها، فقط تا 20 تا 30 دسی بل کاهش می‌‎دهند. بررسی این عدد قبل از اقدام برای خرید به شما اجازه می‌‎دهد تا انتظارات معقولانه ای از این وسیله داشته باشید.

در آخرین مرحله برای خرید کانوپی دیزل ژنراتور شما باید به دریچه های تهویه هوا و ساختار کلی این وسیله توجه کنید. کارشناسان می‌‎توانند متریال متنوعی را برای طراحی و ساخت این اتاقک سایلنسر مورد استفاده قرار دهند. قطعا هرچه کیفیت متریال به کار رفته در طراحی انواع Canopy بالا تر رود، بازدهی شما هم بیشتر می‌‎شود. بهتر است به این مسئله قبل از خرید دقت کنید تا بتوانید بهترین کانوپی را بر اساس نیاز های پروژه خود بخرید. ضخامت ورق، ابعاد، شرکت سازنده، نوع عایق و قابلیت حمل از جمله موارد مهم مطرح شده در این زمینه هستند.

نحوه عملکرد کانوپی ژنراتورها

عملکرد کانوپی دیزل ژنراتور خیلی سخت و پیچیده نمی‌باشد. این اتاقک یک عایق است. عایقی که دریچه های مختلفی برای جریان هوا و مدیریت قسمت های مختلف ژنراتور را به همراه دارد. کارشناسان فعال در حوزه تولید و ساخت کانوپی، از تکنولوژی های متنوعی برای ساختش استفاده می‌‎نمایند. آنها یک اتاقک به شکل جعبه طراحی می‌‎نمایند که جلوی پخش صدا و آسیب دیدن دیزل ژنراتور را می‌‎گیرد. در نظر داشته باشید که عملکرد کانوپی، شبیه به یک جعبه عادی می‌‎باشد.

البته، انتخاب مکان مناسب برای هواکش و تامین جریان هوای کافی در این زمینه اهمیت زیادی خواهد داشت. اگر شما جریان هوای کافی را تامین نکنید، حین استفاده از مدل های مختلف ژنراتورها با مشکلات و چالش های گسترده ای مواجه خواهید شد.

ساخت-کانوپی-دیزل-ژنراتور-فیوژن-پاور-ژنراتور
عایق صدای ژنراتور

نکات مهم در انتخاب کانوپی

یک سری نکات مهم و کلیدی وجود دارند که روند خرید کانوپی را تحت تاثیر خود قرار می‌‎دهند. در اولین مرحله، هنگام خرید کانوپی شما باید به نیاز های پروژه خود توجه داشته باشید. قطعا همخوانی مدل های مختلف Canopy با انواع ژنراتورها، مسئله ای مهم به حساب می‌‎آید که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. جدا از این مسئله، شما باید به نوع رنگ در ساختار این وسیله توجه کنید. رنگ کوره ای، بیشترین بازدهی را برای مدل های مختلف Canopy به همراه دارد.

کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور حتما باید با استفاده از ورقه های استیل با کیفیت تولید شود. مقاومت ساختار این وسیله می‌‎تواند روی سطح بازدهی آن تا حد قابل توجهی تاثیر گذار باشد. اگر شما در حال خرید دستگاه ژنراتور هستید، می‌‎توانید مدل های با کانوپی را انتخاب نمایید. خیلی از افراد به سراغ دیزل ژنراتور با کانوپی می‌‎روند. شاید این دستگاه‌ها از مدل های بدون کانوپی گران تر باشند ولی قطعا طول عمر بالاتری را نیز به همراه دارند. پس برای خرید، شما می‌‎توانید به سراغ انواع با کانوپی و با کیفیت بروید تا دستگاهتان طول عمر بیشتری داشته باشد.

ساخت کانوپی دیزل ژنراتور چگونه است؟

پروسه ساخت کانوپی مراحل مختلفی را در خود جای داده است. کارشناسان در اولین مرحله از ساخت، باید به طراحی و معماری بپردازند. بالاخره شکل و ظاهر کانوپی، مسئله ای مهم به حساب می‌‎آید که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. برای طراحی مدل های مختلف Canopy شما باید به ساختار این وسیله توجه ویژه ای داشته باشید. پس از آماده شدن طراحی اولیه، آنها باید مواد مورد نیاز برای ساخت را آماده کنند.

از جمله مهم ترین موادی که برای ساخت کانوپی دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار می‌‎گیرند، می‌‎توان به انواع ورق فولادی، رنگ کوره ای، تجهیزات تضعیف کننده صدا و عایق های مختلف اشاره نمود. پس از آن، کارشناسان با استفاده از تجهیزات خمکاری و جوشکاری نسبت به پیاده سازی طرح اقدام می‌‎نمایند. آنها با نصب درب، پنجره و هواکش های مورد نیاز، امکان دسترسی به مدل های مختلف این اتاقک سایلنسر را در اختیار شما می‌‎گذارند. در نهایت کارشناسان با تست کانوپی، آن را آماده تحویل به مشتری و ورود به بازار می‌‎کنند.

ساخت-کانوپی-دیزل-ژنراتور-فیوژن
ساخت کانوپی دیزل ژنراتور

همانطور که در این مطلب خواندید، کانوپی دیزل ژنراتور یک ابزار کلیدی و مهم به حساب می‌‎آید که استفاده از آن همواره مزایای متنوعی را به همراه دارد. با استفاده از این وسیله در اولین مرحله شما جلوی صدای آزار دهنده دیزل ژنراتور را می‌‎گیرید. خیلی از این تجهیزات به گونه ای طراحی شده‌اند تا حجم صدای تولیدی دستگاه را کم کنند. جدا از این مسئله، این قطعه کاربردی به گونه ای طراحی شده تا از دستگاه در برابر آسیب های محیطی هم محافظت نماید.

پس با خرید کانوپی دیزل ژنراتور، شما می‌‎توانید جلوی خرابی آن را بگیرید و طول عمر دستگاه را بالا ببرید. در نظر داشته باشید که مدل های مختلف ژنراتورها همراه با دسته بندی ها و مدل های متنوعی در اختیار مشتریان قرار می‌‎گیرند. دیزل ژنراتور با کانوپی و دیزل ژنراتور بدون کانوپی از نظر قیمتی تفاوت های زیادی خواهند داشت. شما باید با مد نظر قرار دادن این مسئله نسبت به خرید مدل های مختلف این دستگاه اقدام نمایید. دریافت مشاوره قبل از اقدام برای خرید انواع کانوپی دیزل ژنراتور به شما اجازه می‌دهد تا بهترین گزینه را بر اساس شرایط خود انتخاب کنید. برای این منظور کارشناسان شرکت فیوژن پاور ژنراتور آماده خدمت رسانی به شما می‌باشند. جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

Email
LinkedIn
Twitter

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماتماس با ما