09120597083 - 09001147454
Info@fusiongenset.com

علت دیر روشن شدن موتور دیزل + راهکارها

فهرست مطالب
علت دیر روشن شدن موتور دیزل

مهم ترین علت دیر روشن شدن موتور دیزل چیست؟ هنگام راه اندازی یک موتور دیزل، این سوال از جمله پرسش های متداولی به حساب می‌آید که اکثر افراد با آن مواجه می‌شوند. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع مختلف موتور مخصوص دیزل در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل ها، با یک سری مشخصات ویژه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. البته که مشخص‌کردن یک عامل به عنوان علت بد روشن شدن موتور دیزل اصلا کار راحتی نبوده و می‌تواند به عوامل و فاکتور های زیادی بستگی داشته باشد. هر کدام از این عوامل، به نحوی خاص پروسه راه اندازی موتور های دیزلی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. امروز ما قصد داریم تا مهم ترین علت دیر روشن شدن موتور های دیزل را به صورت دقیق بررسی کنیم. پس با ما در این مقاله از سایت فیوژن پاور ژنراتور همراه شوید.

در ضمن برای خرید و استعلام قیمت موتور دیزل در برندهای مختلف می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و یک مشاوره رایگان قبل از خرید بگیرید.

علت-دیر-روشن-شدن-موتور-دیزل-در-هوای-سرد-فیوژن
نحوه روشن شدن موتور دیزلی

نحوه روشن شدن موتور دیزلی چگونه است؟

قبل از پرداختن به علت دیر روشن شدن موتور دیزل، بیایید نحوه روشن شدنروشن شدن موتور دیزلی  را مورد بررسی قرار دهیم. در شروع پروسه روشن شدن این موتور، شما باید سوخت را در باک قرار دهید و روغن را در محفظه گیج روغن بریزید. توجه داشته باشید که گیج باید به صورت کامل از روغن پر شود. زمانی که این مرحله به اتمام رسید، شما باید سوپاپ را به سمت پایین فشار دهید.

سوخت وارد محفظه داخلی موتور شده و شما می‌توانید دستی خاموش و روشن را روی بدنه موتور خود قرار دهید. در نهایت، با استارت زدن شما به راحتی می‌توانید نسبت به روشن‌کردن این وسیله و فعالیت آن اقدام نمایید. پس سیستم هایی همچون سوخت رسانی، روغن کاری، برق و قطعات مکانیکی در این پروسه روشن شدن موثر هستند و می‌توانند روند روشن‌کردن موتور های دیزلی را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار دهند.

اصلی ترین علت های روشن نشدن موتور دیزل

علت روشن نشدن موتور دیزل؛ خرابی سیستم برق

متداول ترین و رایج ترین علت روشن نشدن موتور دیزل به خرابی در سیستم برق اشاره دارد. سیستم برق نقش مهمی در فرآیند روشن شدن و جرقه زدن ایفا می‌نماید. اگر باتری، استارت یا سیستم برق رسانی با خرابی مواجه شوند، عملکرد کلی آن با اختلال مواجه خواهد شد.

راه حل: در نظر داشته باشید که تعویض سیستم خرابی و عیب یابی تخصصی بهترین راهکار موجود در جلوی پای شما به حساب می‌آید. متاسفانه کار با سیستم برقی به تخصص و دانش زیادی نیاز داشته و همه افراد از پس آن بر نمی‌آیند. از همین رو، برای عیب یابی و تعمیر انواع موتور دیزل، شما همواره باید به پروسه عیب یابی و رفع مشکل، توجه ویژه ای داشته باشید.

نحوه-روشن-شدن-موتور-دیزل-فیوژن
علت دیر روشن شدن موتور دیزل

علت دیر روشن شدن موتور دیزل؛ مشکلات سیستم سوخت

دومین علت دیر روشن شدن موتور دیزل به خرابی سیستم سوخت اشاره دارد. لازم به ذکر است که مشکلاتی همچون گرفتگی فیلتر ها، خرابی در پمپ سوخت، ایجاد هوا در سیستم و کیفیت پایین سوخت می‌توانند این سیستم را با مشکلات و چالش های گسترده ای مواجه نمایند. اگر فیلتر های شما کثیف شوند و به موقع نسبت به تعویض یا تمیز‌کردن آنها اقدام نکنید، جریان سوخت محدود شده و موتور دیرتر و با سرعت پایین تری روشن می‌شود.

راه حل: برای حل این مشکلات که علت دیر روشن شدن موتور دیزل هستند، شما باید چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید. در اولین مرحله، برای حل مشکلاتی همچون دیر روشن شدن موتور دیزل، شما باید فیلتر های سوخت را به صورت دقیق تمیز کنید. یک برنامه زمانی تعریف نمایید و بر همان اساس این وسیله را تمیز کنید. جدا از این مسئله، پمپ سوخت باید به صورت دقیق عیب یابی شود و در صورت خرابی، آن را عوض کنید. هواگیری سیستم سوخت و خرید سوخت با کیفیت از جمله دیگر راهکار های مطرح شده در این زمینه به حساب می‌آیند.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت موتور دیزل و بنزینی

علت بد روشن شدن موتور دیزل؛ مشکل در سیستم روغن کاری

گاهی اوقات علت بد روشن شدن موتور دیزل به خرابی سیستم روغن کاری مربوط است. اگر شما به اندازه کافی در این وسیله روغن نریزید یا اینکه پمپ روغن خراب شود، موتور به آرامی روشن خواهد شد.

راه حل: در نظر داشته باشید که برای حل این مشکل، شما باید سیستم روغن را به صورت دقیق بررسی کنید.

علت روشن نشدن موتور های دیزل؛ کاهش دمای محیط

حتما شما هم از خود می‌پرسید که علت دیر روشن شدن موتور دیزل در هوای سرد چیست؟ در نظر داشته باشید که دمای خیلی پایین و دمای خیلی بالا هم عملکرد این وسیله را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. در دمای خیلی پایین، روغن سفت شده و چرخش موتور را با اختلال مواجه می‌کند. در این شرایط، موتور به سختی روشن شده و فعالیتش را شروع می‌نماید. از همین رو، شما باید مطمئن شوید که دمای محیط اطراف دستگاه بهینه می‌باشد.

راه حل: راهکار های مختلفی را نیز می‌توان برای حل مشکل علت دیر روشن شدن موتور دیزل در هوای سرد مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال، شما می‌توانید از سیستم های گرمکن استفاده نمایید. با استفاده از این سیستم، دمای موتور افزایش یافته و روغن فرم سفت و سختی به خود نمی‌گیرد. البته که دریافت مشاوره در این زمینه به شما کمک می‌کند تا بهترین راهکار ممکن را دریافت کنید.

علت-روشن-نشدن-موتور-دیزل-فیوژن
علت دیر روشن شدن موتور دیزل در هوای سرد

علت دیر روشن شدن موتور دیزلی؛ مشکلات مکانیکی

آخرین علت دیر روشن شدن موتور دیزل به خرابی های مکانیکی اشاره دارد. گاهی اوقات یک سری خرابی ها و نقوص مکانیکی می‌توانند روند فعالیت را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار دهند. زمانی که اجزای مهم و کلیدی همچون پیستون ها، رینگ ها و سوپاپ ها با خرابی مواجه شوند، عملکرد مدل های مختلف موتور دیزل هم با اختلال مواجه خواهد شد. لازم به ذکر است که این نقص می‌تواند احتراق ناقص را در دستگاه شما ایجاد نماید.

راه حل: استفاده از ابزار های دیاگ و بررسی کد های سیستم در این زمینه، بهترین راه حل موجود در جلوی پای شما به حساب می‌آید.

نکات مهم برای عیب یابی علت دیر روشن شدن موتور دیزل

یک سری نکات کلیدی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا علت دیر روشن شدن موتور دیزل را به صورت دقیق بررسی کنید. در اولین مرحله، شما باید عیب یابی اصولی انجام دهید. همانطور که گفتیم، هر کدام از اجزای موتورها به نحوی خاص عملکرد این وسیله را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. جهت کسب بازدهی مطلوب شما همواره باید به شرایط این کالا و نحوه عیب یابی آن توجه ویژه ای داشته باشید.

جدا از این مسئله، برای یافتن علت دیر روشن شدن موتور دیزل، شما باید به شرایط دفترچه راهنما هم توجه کنید. قطعا درون دفترچه راهنما، اطلاعات متنوعی درج شده است. با مطالعه این اطلاعات، شما می‌توانید شرایط ایده آلی را برای خود فراهم نمایید.

نحوه-روشن-شدن-موتور-دیزل-فیوژن
نکات مهم برای علت یابی روشن نشدن موتورهای دیزل

در آخرین مرحله، شما باید مطمئن شوید که موتور شما در شرایط ایده آل قرار گرفته است. بالا یا پایین بودن دمای محیط اطراف موتورهای دیزلی، می‌تواند چالش های گسترده ای را سر راه شما قرار دهد. اگر شما در مورد این موارد اطمینان ندارید و نمی‌دانید که علت دیر روشن شدن یک موتور دیزل به صورت دقیق چیست، حتما باید مقداری وقت با ارزش خود را صرف تماس با کارشناسان خبره و تیم های سوم شخص فعال در این حوزه کنید.

کلام آخر

در مقاله قبلی مطالعه کردیم که موتور دیزل چگونه کار می کند و در این صفحه ما علت دیر روشن شدن موتور دیزل را بررسی کردیم. همانطور که گفته شد، ساختار های مختلف موتورهای دیزلی را می‌توان در مدل های متنوعی تهیه نمود. هر کدام از این مدل ها، با یک سری مشخصات ویژه در اختیار مشتریان و کاربران قرار می‌گیرند. اگر شما هم به راه اندازی موتور دیزل در پروژه های خود علاقه مند هستید، حتما باید از خدمات تیم های حرفه ای و کارشناسان سوم شخص استفاده کنید.

Email
LinkedIn
Twitter

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماتماس با ما